Hongaarse taferelen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marlies - WaarBenJij.nu Hongaarse taferelen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marlies - WaarBenJij.nu

Hongaarse taferelen

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

08 Februari 2015 | Hongarije, Boedapest

update * update * update * update * update * update * update

Heee guys!

The party started!

Maandag de 2e is het Erasmusprogramma toch echt begonnen! Elke uni heeft een eigen ESN afdeling (Erasmus Student Network) die allerlei activiteiten voor de (nieuwe) uitwisselingsstudenten organiseert. Zo konden wij maandag bijvoorbeeld deelnemen aan de eerste echte ESN pubquiz! En met succes! Want ondanks mijn beperkte bijdrage had m'n team alsnog de grote eer de pubquiz te winnen! Uiteraard werd ons resultaat rijkelijk beloond met de nodige bier- en wijntjes. Waarbij de wijntjes trouwens flink waren aangelengd met water. Schijnt hier heel vanzelfsprekend te zijn. Nogal tegenstrijdig lijkt me als je nagaat dat iedereen hier keihard aan de palinka zit, om vervolgens dus wijn te mixxen met water, haha. Anyway....
Het werd later en later, en na een aantal bar- en club bezoekjes zijn we uiteindelijk naar huis gegaan.

Dinsdag heb ik vervolgens met een paar meiden die ik de dag ervoor heb ontmoet gezellig samen gegeten, om daarna samen naar de speeddate van ESN te gaan.
Daarna ben ik woensdag met dezelfde meiden naar een huisfeestje gegaan, om vervolgens nog het openingsfeest voor alle uitwisselingsstudenten in Budapest te checken. De uitkomst was een zeer geslaagd feestje.

Donderdag ben ik naar de uni gegaan, dit keer omdat ik 's ochtends een oriëntatie- introductiedag van mijn faculteit had. Het is wel geinig om te zien hoe bepaalde dingen dan kunnen verschillen van hetgeen je gewend bent. Moest toch best lachen toen de internationale coördinator ons op 'vriendelijke wijze' ( OH MY GOD, can you please shut the f$%ck off) verzocht stil te zijn. Anyway, na de introductie ben ik met wat meiden in de stad gaan lunchen om daarna de algemene oriëntatie van de uni te checken. Deze werd gehouden in de magna aula (alias onbeschrijflijk mooie, paleisachtige, als een balzaal uitziende, ontvangst'hal') van de rechtenfaculteit.
Na afloop was er weer een ESN activiteit waarbij we de stad door moesten om allerlei opdracht te maken. Heb midden in Budapest twister gespeeld met de locals, heel enerverend (; haha.
Daarna weer met wat meiden gegeten om savonds nog even naar het ESN ELTE feest te gaan.
*(ELTE is de universiteit waaraan ik hier zal studeren)

Zaterdagavond was trouwens ook wel noemenswaardig, want toen ben ik naar een heavy metal concert geweest met mijn heavy metal huisgenoot (althans, ik ben van mening dat hij dat is ;)!
Anyway, het was eigenlijk best cool. Vooral toen hij zo vrij was (alhoewel je het ook brutaal zou kunnen noemen, haha) om aan de gitarist te vragen of hij zijn plectrum mocht hebben, om aan mij te geven. Vanaf dat moment was ik dus trotse eigenaar van een plectrum van een voor mij totaal onbekende Hongaarse band. Pijnlijk genoeg ben ik dat dingetje alleen dezelfde avond al verloren, ......
Dus daar stond ik dan, plectrumloos, in een zaal voor langharige, hongaarse, schreeuwende mannen, naast m'n headbangende huisgenoot! Vrij bijzonder, maar daardoor oprecht ook heel grappig en leuk! Kan ik ook weer van m'n bucketlist afstrepen.

Zondagochtend trouwens wel vroeg opgestaan om met wat meiden een gratis Budapesttour bij te wonen, alleen heb deze uiteindelijk gemist.
Had wat probleempjes om op de ontmoetingsplek te komen. Had de bus genomen, maar na 10 minuutjes rijden kwam hij weer voor bij mijn huis langs. Weet nog steeds niet helemaal waar het is misgegaan, maar die toer kon ik dus wel vergeten.

Hopefully better next time! :)


Ciao


  • 08 Februari 2015 - 13:58

    Zoë:

    Die aantrekkingskracht op headbangers is wel een dingetje he...

  • 08 Februari 2015 - 19:16

    Mam:

    Je hebt dus behoorlijk gefeest. Klaar dus voor het echte werk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Budapest

Erasmusuitwisseling

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2015

highlights

20 Mei 2015

Robo's terror - Balkantrip <3

24 Maart 2015

Poolse Praktijken

25 Februari 2015

Lekker op dreef

16 Februari 2015

Weg(waar)wijs
Marlies

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 4258

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 10 Juli 2015

Budapest

Landen bezocht: