first impressions - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marlies - WaarBenJij.nu first impressions - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marlies - WaarBenJij.nu

first impressions

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

01 Februari 2015 | Hongarije, Boedapest


Joehoee!

Bij deze een al dan wel niet gewilde (spam)update van mij!

Ben inmiddels al aardig gesetteld in m'n overwegend ( en overweldigende) paarse kamer! Het was wel even spannend toen ik bij aankomst op het vliegveld het verhuurbedrijf van mijn kamer niet kon bereiken, aangezien mijn telefoonserver eruit lag. Gelukkig was de telefooncel zó gebruiksvriendelijk, dat het me maar 20 minuten kostte hem te ontcijferen :)

Eenmaal in m'n kamer heb ik de nodige tijd besteed aan een oplossing voor mijn hoogslaper. Probleem is dus dat hij buitengewoon hoog, én stijl is! Het is oprecht bijna onmogelijk om boven te komen, en eenmaal daar, is het wederom een hele uitdaging om naar beneden te gaan. Ben dus maar tot de conclusie gekomen dat met m''n matrasje op de grond slapen een betere optie is. Bevalt overigens ook prima, boven verwachting, haha!

Verder had ik donderdag afgesproken met een van m'n mentoren, een Hongaarse student die me hier enigszins op weg helpt! We hebben een hongaarse sim kaart en ov pas geregeld, en zijn eveneens even naar de uni gegaan om de faculteit te checken!
Toen ik daarvan thuis kwam heb ik één van mijn huisgenootjes ontmoet; Izzet, een kleine langharige Turkse student. Hij stond op het punt om samen met zijn ouders, die nu op bezoek zijn, uit eten te gaan, en nodigde mij op de valreep ook nog even uit! Superlief! Werd door z'n ouders getrakteerd op een heel leuk, en lekker etentje in een middeleeuws-achtig restaurant. Daarna zijn we naar huis gegaan, waar we door m'n mentor werden opgehaald om samen naar een 'international welcome party' te gaan.

Je begrijpt dat de volgende ochtend grotendeels aan me voorbij is gegaan, tot ik door Izzet's moeder, die me volgens mij beschouwt als haar aangenomen dochter, wakker werd gemaakt voor het ontbijt! Iets waar ze trouwens een gewoonte van heeft gemaakt! Vanochtend stond er een bordje met gepocheerd ei voor me klaar! Ben vanmiddag dan ook zelf maar aan de knutsel gegaan en heb een brownie voor haar 'gebakken'. In de magnetron weliswaar, want ik begreep de gasoven niet, en op internet las ik alleen maar horrorverhalen over steekvlammen. Heb dan ook het zekere voor het onzekere genomen, ondanks het feit dat dit wel de nodige gevolgen had voor de kwaliteit van mijn lekkernij xD ;( hahah!

Ben verder ook heel veel in de stad geweest, heb de klassieke toerist uitgehangen. Nog even en ik kan de stadsplattegrond thuis laten. Indrukwekkend hoe snel iemands richtingsgevoel zich kan ontwikkelen, haha (;


  • 01 Februari 2015 - 17:40

    José:

    Leuk mies om even te horen hoe de eerste dagen verlopen zijn... Jij redt het daar wel!!!

  • 01 Februari 2015 - 17:47

    Lise:

    Haha, leuk geschreven. Succes met je nieuwe moeder!

  • 01 Februari 2015 - 19:12

    Suzanne:

    Jij al richtingsgevoel ontwikkeld? Dat vraagt om een test, ik ga tickets kijken! Enjoy sis!

  • 01 Februari 2015 - 19:29

    Mam:

    Erg leuk Marlies. Ik heb vandaag ook het boekje van Boedapest doorgenomen en wil wel een keer naar het badhuis met de geneeskrachtige bron.

  • 01 Februari 2015 - 22:26

    Jill:

    Wow, klinkt super leuk Mies! Vet goed geregeld ook allemaal, enjoy :)

  • 14 Februari 2015 - 19:32

    Rita:

    Hallo Mies,
    Leuk dat je het naar je zin hebt en geniet van je tijd daar.
    Lig je inmiddels al in de hoogslaper??

    Groetjes,
    Rita en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Budapest

Erasmusuitwisseling

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2015

highlights

20 Mei 2015

Robo's terror - Balkantrip <3

24 Maart 2015

Poolse Praktijken

25 Februari 2015

Lekker op dreef

16 Februari 2015

Weg(waar)wijs
Marlies

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 4265

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 10 Juli 2015

Budapest

Landen bezocht: